اطلاعات تماس

09155122338

گردشگری در ازغند در یک نگاه

تعداد بازدید : 5675

تعداد نظرات : 0 نظر

تاریخ انتشار : 1397/07/05

توسط : مجتبی وکیلی ازغندی

اشتراک گذاری :

سلام خدمت کلیه کاربران عزیز, پویا و روشن ضمیر
با رسیدن به روز گردشگری و صنایع دستی لازم دیدم پتانسیل های گردشگری ازغند رو بطور خلاصه یادآوری کنم که ضمن استمداد از شما عزیزان در نشر و تبلیغ اینگونه پیام ها, از شما انتظار میرود که بقدر توان خود در احیای صنعت گردشگری ازغند کوشا باشید.

حال یادی از پتانسیل های گردشگری ازغند:
1- شبستان مسجد جامع ازغند با قدمتی 700 ساله و معماری خاص خود از جمله اماکن تاریخی ازغند است.



2- سنگ نوشته ای 400 ساله معروف به صندوقچه حضرت زهرا (س) از دیگر جاذبه های تاریخی ازغند است که در وصف امامزاده میرمحمد صالح واقف قنات محراب میباشد.



3- سنگ درب قلعه و همچنین برج و باروها در  اطراف بافت قدیمی روستای ازغند, علیرغم برخی کم توجهی ها, حرفهای زیادی را از دل تاریخ ازغند و منطقه با خود بهمراه دارند.



4- خانه های گلی و قدیمی با حیاط های خاکی و ساده از دیگر جاذبه هایی است که در سبک های جدید گردشگری میتواند آداب و رسوم مردم مهمانواز ازغند را در قالب بومگردی به نمایش بگذارد.


5-قلعه تاریخی بر بلندای کوه باغ قلعه از پتانسیلهای گردشگری ازغند است که جای الموت را در دلها زنده میکند.


6-زمینهای زیبای زعفران در ماههای آبان و آذر از دیگر چشم مناظر چشم نواز ازغند است که دورنما و نزدیکنمای دلربایی دارد.


7- دره ها و رودخانه های ورودی به دشت ازغند مانند رودخانه ازغند و بقرقی و ... از جمله زیبایی هاییست که هم کوه و دره ها را و هم هوای این منطقه را دل انگیزتر کرده اند.

8- کوچه باغهای قدیمی و پر درخت ازغند که در بهار طنین انداز چکاوکان و بلبلان سحرخیز است و در پاییز جلوه ای از عظمت خداوند باری تعالی در پنجره نقاشی طبیعت زیباست.


9- قنوات متعدد روستا و میل چاههای آنها جاذبه هایی هستند که بازدیدکننده های منحصر بفرد خود را به سوی خود میطلبد.

10- کلوچه ها, نانها, تافتونها و دستپختهای شیرزنان ازغندی از جمله مواردی است که کمتر آدم ریزبینی میتواند براحتی ازکنار آنها بگذرد.


11- محصولات اصیل دامی و غیردامی ازغند مانند کشک, ماست, کره, قره قروت, گیاهان دارویی, عسل و... از آن مواردیست که فقط میتوان در این منطقه پیدا کرد.

و اما مهمترین پتانسیل و سرمایه ازغند مردم خوب و مهربان و مهمانواز و ساده دلیست که همنشینی با آنها سرشار از آرامش و زیبایی است.


در ادامه حتما موارد دیگری هست که در نگاه تیزبین شما عزیزان جلوه نمایی میکند که انشالله همه در احیای همه این موارد در جهت رشد صنعت گردشگری و پویایی اقتصادی منطقه موثرتر باشیم و نه بی تفاوت

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی *

شماره تماس

آدرس الکترونیک

دیدگاه شما *