اطلاعات تماس

09155122338

پرورش زالو در خراسان رضوی و بطور خاص در ازغند (قسمت دوم )

تعداد بازدید : 2626

تعداد نظرات : 0 نظر

تاریخ انتشار : 1397/07/29

توسط : حسین وطنپور ازغندی

اشتراک گذاری :

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی با بیان اینکه زالو استفاده‌های بسیار زیادی در موارد پزشکی و تولید محصولات بهداشتی دارد، خاطرنشان کرد: ایجاد یک مرکز پروزش زالو نیاز به سرمایه بسیار کمی داشته و نسبت به میزان سرمایه مورد نیاز برای آن می‌تواند اشتغال مناسبی را ایجاد کند بنابراین با توجه به دستور کارهای موجود باید برای رفع موانع تولید این محصول گام‌هایی برداشته شود.
مهدیزاده ادامه داد: همچنین باید در نظر داشت که زالو یکی از تولیدات دسته آبزیان است که در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله عفونت‌های مزمن می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد و با توجه به اینکه گونه تولید شده در ایران از تمام گونه‌ها عملکرد بهتری دارد برای صادرات آن نیز می‌توان برنامه‌ریزی داشت.
وی خاطرنشان کرد: رفع موانع موجود برای تولید این محصول با دیدگاه کارشناسی می‌تواند در راستای تولید ارزش افزوده با سرمایه‌گذاری کم اثر زیادی داشته باشد. ازغند با داشتن محیط های مناسب برای پرورش زالو میتواند زمینه ساز بسط و توسعه این کار جدید باشد

پرورش زالوی بهداشتی در ازغند حتما باید زیر نظر جهاد کشاورزی و در حوضچه های سرامیکی بهداشتی  انجام شود و در استخرهای طبیعی امکان پرورش زالوی طبی نیست.
افرادی که در ازغند میخواهند به این کار روی بیاورند حتما با جهاد کشاورزی مشاوره کنند و در ابتدای کار با کم شروع کنند تا  آزمون و خطا را پشت سر بگذارند و سپس کار پرورش را گسترش دهند.


دلیل بکار گیری زالو طبی بهداشتی در ساخت دارو

داروهایی که به کمک زالو طبی بهداشتی ساخته می شوند عموما برای درمان گرفتگی های عروق و رفع لخته های مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل اثرات آنها سبب می گردد مشکلات زیادی از افراد مبتلا به برخی مشکلات از قبیل بیماری های قلب و عروق همچنین دردهای عضلانی یا غضروفی مصرف شوند. اما موادی که برای بدنسازان تهیه می شود شامل درصد بخصوصی از آنزیم های زالوی طبی نیز می باشد. این مواد به صورت خوراکی یا روغن هستند که بایستی در طول دوره ای مشخص استفاده شوند. همچنین مواد آرایشی بهداشتی که ساخته می شوند و بیشتر برای افزایش سایز و حجم دادن مورد مصرف قرار می گیرند از مقداری مشخص از آنزیم های زالو برخوردار می باشد.
 

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی *

شماره تماس

آدرس الکترونیک

دیدگاه شما *