اطلاعات تماس

09155122338

کوره های آجر پزی در غرب ازغند بهمراه خاک مرغوب و مناسب برای آجر پزی پتانسیلی برای اشتغال و جذب سرمایه

تعداد بازدید : 2159

تعداد نظرات : 2 نظر

تاریخ انتشار : 1397/07/01

توسط : مجتبی وکیلی ازغندی

اشتراک گذاری :

 آجرپزی یکی از مشاغل رایج در استان خراسان جنوبی و برخی مناطق از خراسان رضوی است.
مردم خراسان با وجود سالیان دراز شیوه سنتی آجرپزی در کوره ها را حفظ کرده اند و از این طریق بخش بزرگی از آجر مورد نیاز برای مصارف ساخت و ساز کشور را تامین می کنند.به دلیل از رونق افتادن کشاورزی و دامداری در پی خشکسالی های پی در پی آجرپزی و کار در کوره ها به منبع درآمد تعدادی از مردم شریف خراسان تبدیل شده است.
مردمی که با وجود آفتاب سوزان و گرمای طاقت فرسا رزق حلال خود را از میان آتش بیرون می کشند و برای اعتلای صنعت ساختمان ایران تلاش می کنند.

حال کوره آجرپزی ازغند آماده و در کنار آن خاک آجر پزی مهیاست و همه منتظر یک یاعلی هستیم.

مجتبی وکیلی

4 مهر 1397

سلام ممنون ازلطف و عنایت شما به مطالب سایت خودتان ازغند. همونطور که در مطلب فوق ارائه شده در خراسان جنوبی که بیشتر از ما در مضیقه کم آبی هستند این شغل رونق بسیار خوبی یافته و دربرخی موارد جایگزین کشاورزی شده است. مطلب گفته شده مطلقا بی مشکل نیست. نیازبه سرمایه گذاری و همفکریهای بیشتر برای مهیا شدن اینگونه امکاناتی هست. مشکلاتی مثل آب, سوخت, احیای کوره ها, بررسی روشهای نوین, بررسی بازار و... ازجمله نکات لازمی هستند که باید جهت اجرای این طرح بررسی و واکاوی شوند که جزء یاعلی گفتن ها برای راه اندازی این حرفه در ازغند هستند. البته تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد ولی مقدار آب مورد نیاز برا پخت هر 7تا 10هزار آجر فقط یک متر مکعب بوده که مثلا با یک تانکر 5 متر مکعبی (5هزار لیتری) میتوان 40 تا 50 هزار آجر تولید کرد که معادل 10 کامیون (ده تنی) میشود. درنهایت از نظرات و پویایی شما سپاسگذارم

محمدنوروزی

2 مهر 1397

سلام اب ازکجاجناب وکیلی

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی *

شماره تماس

آدرس الکترونیک

دیدگاه شما *