اطلاعات تماس

09155122338

خشکسالی ازغند و پیگیری رئیس شورای اسلامی روستای ازغند

تعداد بازدید : 4379

تعداد نظرات : 1 نظر

تاریخ انتشار : 1397/06/06

توسط : سمانه فرهادی

اشتراک گذاری :

بسمه تعالی

حضورمحترم استاندارمحبوب ومعزز خراسان جناب حاج آقای رشیدیان

احترما بعرض میرسانیم : روستای ازغند از توابع شهرستان مه ولات ، با حداقل دو هزارسال سابقه تاریخی و چهارصد و هفتاد خانوارجمعیت ، بعلت خشکسالی های مکرر، و عدم رسیدگی در قبل با مشکلات عدیده ای روبرو شده است .
جمعیت دو هزارنفری روستا به 1100 نفر و بودن 46 معلم و 3 مدرسه به 10 معلم تقلیل پیدا کرده و مدرسه راهنمایی مان هم بعلت نداشتن دانش اموز درحال تعطیل شدن است ،که داریم دنبال دانش آموز از روستاهای مجاور برای تعطیل نشدن مدرسه مان میگردیم .
چون شغل و پیشه همه ما کشاورزی و بعضا دامداری است و همانطور که عرض شد ، خشکسالی های مداوم و نداشتن شغل و درآمد وتورم پیش آمده ،اکنون اکثر اهالی مجبور به مهاجرت شده و ما هم که مانده ایم ، بعلت کهولت سن و علاقه به زادگاهمان درتلاش و کوشش هستیم ، که وضع بوجود آمده را بهبود بخشیم و این بدون کمک دولت برایمان میسرنیست .

باتوجه به اینکه ما اهالی پیرو خط امام  و طرفدار و علاقمند به نظام هستیم وشاهد تقدیم 22 نفرشهید سرافراز چه مهاجر و چه ساکن روستا و همکاری کامل با حفاظت اطلاعات استانداری در رابطه با ممنوعه شدن دشت ازغند وحفر ده ها چاه عمیق برای آب شرب منطقه مه ولات و تربت حیدریه ، آیا رواست و خدا راخوش می آید که اهالی مسلمان و صبور یک روستا که کمال همکاری را با نظام داشته ایم ، آب زیر پای چند هزارساله ما را با حفر ده ها چاه ببرند !! و نصیب ما فقط آه و افسوس و دربدری حاشیه نشین شهر ها بشود ؟

حاج اقا ، ما مسلمانیم ، میدانیم وظیفه داریم که نسبت به دیگران نباید بی تعهد باشیم . آن هم آب شرب اما حرف ما و تقاضای ما ازحضرتعالی این است ، حالا که درسرزمین اجدادی ما ده ها چاه حفر شده و چون نزولات آسمانی هم کم است امکان واگذاری یکی از این چاه ها به اهالی ممکن نیست و ندارد .

دولت که فقیرنیست اقلا پول یک چاه هشت اینجی که در منطقه ما بالای هشت میلیارد است، پنج میلیارد بهر نوعی که صلاح است به این روستا واگذارشود ، تابتوانیم ازفروپاشی یک دهستان جلوگیری کنیم.

لذا ازجنابعالی استدعای عاجزانه داریم که درباره این مشکل بزرگ که تمام فکر و ذهن اهالی روستا را درگیر کرده ، اوامری صادر، تا نه تنها اهالی ساکن در روستا رابه زندگی امیدوار کرده ، بلکه از فرار بقیه به حاشیه نشینی شهر ها جلوگیری و همچنین مهاجرت معکوس به روستا را رونق بخشیده .


ازطرف اهالی  روستای ازغند

اعضا شورای اسلامی روستای ازغند

رئیس شورای اسلامی روستای ازغند : علی اکبرباصری ازغندی

گیرنده ها : بخشداری شادمهر ، فرمانداری مه ولات ، دکترباستانی نماینده محبوب

حسین شیخی

6 شهریور 1397

باسلام وتشکر حداقل کمک بروستا این است که چاه ها درطول سال خاموشی نداشته باشد ویاحداقل خاموشی را داشته باشد

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی *

شماره تماس

آدرس الکترونیک

دیدگاه شما *